Aller au contenu principal
Israel

שאלות נפוצות

1.- מה פירוש תכנית למועסקים כבעלי מניות?
תכנית למועסקים כבעלי מניות היא הגדלת ההון השמור לשכירים של חברה או קבוצה. תכניות אלו מעניקות למועסקים הזכאים לכך, הזדמנות לרכוש מניות של החברות שבהן הם מועסקים, בתנאים מועדפים.

2.- האם הצעה מעין זו תבוא מדי שנה?
המדיניות של הענקת הזדמנות לעובדים להפוך לבעלי מניות, אינה מגדירה תדירות קבועה כלשהיא.

3.- מי זכאי להירשם?
עובדים פעילים עם חוזה עבודה בחברה, בעלי ותק של 24 חודשים במועד שבו עתידה להסתיים ההרשמה – 22 ביוני 2022.

4.- מתיי צריך להירשם?
ההרשמה תהיה פתוחה בין התאריכים 8 ביוני עד 22 ביוני 2022 שעה 23:59 שעון מרכז אירופה, בלבד (שעון ישראל 21:59).

5.- כיצד נרשמים?
ההרשמה תיעשה באופן מקוון, בעזרת כלי להרשמה שנוצר לצורך התכנית. הנרשמים מקבלים שם משתמש וסיסמה בהודעת דוא"ל, או בדואר שליחים (במידה שהדוא"ל אינו ידוע/מצוי). אולם, עובדים שאין ברשותם חיבור כלשהו לאינטרנט, יוכלו למלא טופס הרשמה לפי בקשה שיפנו למנהלת שכר או מנהלת משאבי אנוש בארגון. טופס זה יהיה תקף כל עוד ימולא, ייחתם ויישלח לאחראי המקומי במשאבי אנוש, לפני תום פרק הזמן של ההרשמה, ב-22 ביוני 2022 בשעה 21:59. ההוכחה למשלוח בזמן תהיה חותמת הדואר.

6.- איבדתי את פרטי ההרשמה שלי, מה עושים?
האחראים המקומיים למשאבי אנוש יוכלו לנפק סיסמה חדשה עבור העובד, בתוך כלי ההרשמה. עובדים יכולים גם לשלוח דוא"ל ל [email protected] במהלך תקופת המנוי, אם הם יזדקקו לכל סיוע כדי להתחבר או להירשם כמנוי.

7.- האם יש באפשרותי לשנות או לבטל את ההרשמה שלי?
העובדים יכולים להכניס שינויים בהרשמה שלהם באופן מקוון, עד ליום האחרון של ההרשמה, 22 ביוני 2022. בתום תקופת ההרשמה לא תהיה יותר אפשרות לשנות דבר, וההרשמה איננה ניתנת לביטול. השכירים העובדים יצטרכו לשלם את מלוא סכום ההשקעה כפי שהתחייבו.

8.- מה יקרה אם אעזוב את הקבוצה?
אם עובד עתיד לעזוב את הקבוצה אחרי תום תקופת ההרשמה, הוא זכאי להירשם. החלקים שלו בקרן המשותפת להשקעה בחברה, יהיו זמינים לו כשיעזוב, ויוכלו להיקנות מחדש.

9.- מהי ההשקעה המינימאלית?
שווי ההשקעה המינימאלית הוא מניית לוריאל אחת.

10.- מהי ההשקעה המקסימלית לכל שכיר?
ההשקעה המקסימאלית היא בשווי 25% מהגמולים השנתיים ברוטו, לשנת 2022.

11.- מה פירוש "גמולים שנתיים ברוטו"?
הגמולים ברוטו לשנה כוללים את השכר הקבוע, בונוסים ומכלול הפרמיות שקיבלתם ב 2022

12.- מה יקרה, אם אעבור את תקרת 25% של גמולים בברוטו לשנה?
כל עובד מתחייב לכבד את התקרה הזאת בעת החתימה על טופס ההרשמה שלו (באופן מקוון או מודפס). עלול לקרות שבקשתו להירשם תוקטן, אם לא כיבד את ההגבלה הזו.

13.- מתיי מקבלים את 'הקצאת המעביד'?
המניות שהוקצו תוענקנה בתום תקופת החסימה, כלומר, ב-26 ביולי 2027, בכפוף לתנאים מסוימים (נא לעיין במוסף המקומי).

14.- אילו מקרים מאפשרים שחרור מהחסימה?
נא לעיין במוסף המקומי שלך, שם מפורטים המקרים שבתוקף במדינה שלך.

15.- כיצד יקבל העובד מידע לגבי המניות שברשותו?
בהמשך להרשמה המקוונת, העובד יקבל הודעה המלווה באישור קבלה. בהודעה יקבל אישור לגבי הסכום שעליו חתם. כל העובד שיחתום, יקבל בחודש נובמבר 2022 מסר שבו יצוין מספר החלקים המשויכים לו. כמו כן יקבל, במהלך הרבעון הראשון של 2023, דוח לגבי החשבון ובו סיכום של כלל נכסיו. נוסף לכך, העובדים בעלי המניות יוכלו, באמצעות הקרן המשותפת, לגשת לאתר האינטרנט של "אמונדי" www.amundi-ee.com שיאפשר להם לעיין בחשבונם ולנהל את נכסיהם הזמינים.

16.- איך משחררים חסימה?
מנהלת משאבי אנוש בישראל תוכל להורות על שחרור מחסימה, בהתאם למקרים המקומיים. הוא יבנה את התיק מהגורמים הרלוואנטיים, ויודיע ל'אמונדי ESR' על השחרור מחסימה שעליהם לבצע.

17.- האם אפשר לשחרר מחסימה רק חלק מהמניות?
כן. אפשר לבקש שחרור מחסימה של כל המניות הנזקפות לזכותך וחסומות, או חלקן. אולם מניע לשחרור אינו יכול לשמש אותך אלא פעם אחת: אם במקרה של שחרור מקדים מחסימה, השכיר משחרר רק חלק מנכסיו, שאר הנכסים יישארו חסומים עד מועד השחרור, אלא אם יגיש בקשה בגין מקרה שונה של שחרור מקדים.

18.- מה זה 'דיבידנד'?
דיבידנדים מהווים את חלק הרווח שהחברה מחלקת לבעלי המניות שלה. סכום זה אינו ניתן באופן אוטומטי בכל שנה: הוא תלוי בתשואה של הקבוצה ובהחלטה של האסיפה הכללית של בעלי המניות.

19.- האם הדיבידנדים חסומים?
הדיבידנד המתקבל בגין מניות המוחזקות באמצעות הקרן המשותפת, מצטרף לחלקים בה ומגדיל את שוויים, ואף הוא חסום.

20.- מה זאת אומרת 'ערך מוסף / ערך מופחת'?
ערך מוסף מחושב בהתאם להפרש בין מחיר המכירה של המניות המוחזקות, לבין ההשקעה ההתחלתית. אם ההפרש בין השניים חיובי, הרי שהמועסק בעל המניות זוכה לערך מוסף. במקרה ההפוך – הוא סופג ערך מופחת.





.